8. 11. 2014

Vánoce v teple?

Ahoj,
Tak jsem zasedla k počítači.

Jsme v Marbelle už měsíc. Slunce svítí, lidé korzují po promenádě v letním oblečení, ochutnávají všechny druhy zmrzlin, opalují se a relaxují. Nejsou to všichni turisti, naopak! Někdo má to štěstí, že se narodí u moře. Já se s tímto koloritem začínám zžívat a řeknu vám, že je to pohoda.

Co na mě začíná ze sociálních sítí dýchat je drobný závan Vánoc. Ano je 8. listopadu, ale znáte to. Obchodní domy už se zaplňují Vánočním zbožím, online nakupování je v plném proudu a moji kamarádi a známí začínají řešit klasické problémy týkající se vánoc..
No a co já tím chci říct?
Jde o to, že v tomhle počasí na mě duch vánoc zatím nepůsobí. Nicméně se přiznám že vánoční kolekce s jablkovou vůní Yenkee Candle je úchvatná a už se nemůžu dočkat jak ji zapálím, no takže vidíte přece jen se mě to taky dotklo, ale to je jen vsuvka- koukněte na ně! :-)
Každopádně mě zajímá jedna věc, a tímto vás žádám pokud jste někdy trávili Vánoce mimo domov v teplých oblastech, aby jste mi dali vědět  jaké to je, jak to na vás působilo? Chtěli by jste to zopakovat?

Přijde mi srandovní koukat se na ozdobené palmy v nákupních centrech a ve městech. Na druhou stranu je to jejich kolorit a oni jsou na to zvyklí.
Jak by asi koukali na naše vánoce v ČR?
Vánoční stromečky mají stejné, sníh použijí umělý a to podstatné jako je rodina a teplo "domácího krbu" to prožívají stejně. Tak proč je pro mě a pro většinu středo evropanů představa zůstat v oblasti palem a slunce přes Vánoce spíš negativní?


Co je lepší???



Když si vezmu ten klasický obrázek se sněhem, tak je to stejně spíš jen idylická představa. Já si sníh na Štědrý den, pamatuji naposledy v dětství. Každý den jsem první vločky očekávala za oknem a když přišly, tak se mi splnilo jedno z Vánočních přání.
Kdo za to může? Třeba obrázky Josefa Lady, kde nikdy sníh, nechybí. Nebo globální oteplování?

Já mám momentálně pocit, že předvánoční stres vnímám jako před stres z toho, že se nestihnu naladit na tu správnou vánoční notu, nestihnu popít Vánoční punč, nestihnu vymyslet hezké tipy na dárky, nebudu mít vyzdoben celý dům atd atd…Prostě to bude jiné než když jsem celý podzim doma a každý nehezký den odpočítávám do Štědrého dne.
Ale ano, Vánoce budu trávit doma v Česku alespoň letos ještě ano..

Dejte mi vědět vaše názory a zkušenosti.
Budu se těšit zase příště.
Nikol

Žádné komentáře:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře :-)